fredag 18. mai 2007

GRÅ FREDAG

Endelig har blomsterbutikken jeg handler hos fått inn Mårbacka Pelargonia. De er bare så utrolig fine. Jeg har hatt endel Pelargonier opp gjennom årene, som regel har jeg hatt dem i mange år. Men i fjor høst blei de jeg hadde tatt av frosten, litt synd men men. Holder på å skaffe meg mange igjen nå. Jeg hadde mange forskjellige typer og det tar litt tid å få tak i alle de igjen, men jeg tar det litt etter litt. Har ikke turt å sette så mange planter ut enda. Har bare blåe stemor ute nå.





Frister ikke å holde på ute i hagen akkurat i dag, selv om jeg har endel ugrass som må fjernes. Har også endel annet å gjøre, men har ikke helt finni ut hvordan jeg vil ha det i hagen. Vi har en bekk som renner forbi på to sider, og det er skråning ned til den. Der vokser det for tiden bare ugrass, og noen blomster. Men jeg har aldri finni noe lur løsning. Vi har begynt på et vannprosjekt som jeg håper blir ferdig i år. Kommer tilbake med bilder av det seinere, når det er litt finere vær å ta bildet i. Dette er utsikkten fra terrassen vår. Deilig å sitte der å se utover alt det grønne. Stille og avslappende.












Har sydd veske til å ha ting til vesla oppi. Brukte ei gammal olabukse. Fant ikke noe stelleveske som jeg likte, så da syntes jeg det var greit å bare sy ei enkel veske.
ØNSKER ALLE EN FIN FREDAGS KVELD OG EN GOD HELG.........

1 kommentar:

elin1976 sa...

Godt å høre at det ikke bare her det blåser og regner noe helt vannvittig. Jeg skulle også ha vært i hagen en tur men jeg orker ikke å bevege utenfor døren i det hele tatt. Vesken var fin. Jeg er også litt slik at hvis jeg ikke finner noe jeg liker så lager jeg det selv. Har blitt mange slike prosjekter oppgjennom tidene. Ønsker deg en flott lørdag. Masse klemmer:O)